Verzuimnavigator: Steeds beter en mooier
Verzuimnavigator: Steeds beter en mooier
Eric ten Hoeve bouwde met zijn team de zogenaamde achterkant van Verzuimnavigator. Alle administratieve handelingen verlopen daardoor sneller en soepeler dan ooit. In dit artikel legt Eric nog een keer uit op welke momenten u als werkgever profiteert.
De aanvraag
“Als een werkgever een dienst bestelt op Verzuimnavigator, dan ontvangt de medewerker een SMS waarin staat dat er een dienst voor hem is aangevraagd. Met een code geeft hij goedkeuring voor het doorsturen van zijn persoonlijke gegevens naar de dienstverlener. Als dat is gebeurd, krijgt de leverancier de aanvraag binnen en ontvangt de werkgever een bevestiging. Aan de achterkant zien wij niet om wie het gaat. Die informatie is allemaal encrypted en helemaal AVG-proof.
De aanvraag wordt zichtbaar in het systeem van Verzuimnavigator en een aantal zaken wordt afgehandeld. Van de werkgevers die zich de eerste keer aanmelden verzamelen we de bedrijfsgegevens. We nemen contact op met de aanvrager om deze gegevens door te nemen en indien er vragen zijn deze te beantwoorden. Zodra de gegevens compleet zijn, verzendt het systeem de opdracht naar de dienstverlener.
De start
“Met de leveranciers hebben we afgesproken dat zij binnen 5 dagen contact opnemen met de betreffende medewerker. Aan onze kant proberen we een aanvraag binnen 2 uur te verwerken.”
De betaling
“De werkgever geeft in het systeem aan op welke kortingen hij recht heeft. Het grote voordeel is dat alles in 1 loket samenkomt en dat je direct weet wat je kwijt bent. Voorheen moest je al je polissen napluizen. Omdat ik zelf ook ondernemer ben, weet ik waar ik over praat. Het is zeker 4 jaar geleden dat er bij mij iemand langdurig ziek was, ik zou niet direct weten waar ik alle papieren moet vinden. De kortingen worden verrekend met de partijen die zijn betrokken bij Verzuimnavigator, BOVAG en de verzekeraars. Voor het resterende bedrag ontvangt de werkgever een factuur. Dat zie ik ook als voordeel. Als ondernemer ben je niet goed thuis in de wereld van re-integratie. Als je dan direct een paar honderd euro moet afrekenen via iDeal voor een dienst waarvan je niet precies weet wat die inhoudt, dan voelt dat niet goed.’
Het vervolg
“De aanvragen komen nu meer en meer binnen. Met de feedback die we krijgen van de gebruikers gaan we het platform verder verbeteren. Ik verwacht dat het aanbod steeds mooier en beter wordt, omdat we het collectief oppakken. De pakketten kunnen beter op elkaar worden afgestemd en werkgevers kunnen de diensten met elkaar vergelijken. Dat komt de kwaliteit uiteindelijk ten goede.”
Heeft u vragen over de werking van Verzuimnavigator? Stuur uw mail naar service@verzuimnavigator.nl.