Psychische interventie
Psychische interventie
Wij begeleiden medewerkers met psychische klachten ter voorkoming en reductie van verzuim. De begeleiding bestaat uit een intake en maximaal zes individuele gesprekken van 90 minuten. Onze focus is gericht op wat wel kan ipv wat de beperkingen zijn.
Omdat wij arbeid als onderdeel zien van herstel is werk(hervatting) altijd onderwerp van gesprek. De aanpak is persoonlijk en toegespitst op de persoon. Ieder mens is tenslotte uniek is en verdient de begeleiding die bij hem/haar past!
De inhoud
De begeleiding bij PSION bestaat uit een zogenaamde QuickScan gevolgd door een aantal individuele gesprekken met een ervaren psycholoog. Dit zijn gemiddeld zo’n 4 tot 6 gesprekken van 90 minuten.
Na de intake en elk vervolggesprek ontvang de opdrachtgever een telefonische of schriftelijke terugkoppeling van de psycholoog over de voortgang. Bij afronding van de begeleiding ontvangt de werkgever daarnaast een eindrapportage waarin de behaalde resultaten worden beschreven.
De totaalprijs voor deze dienst bestaat uit de prijs voor de QuickScan en de gesprekken.
Voor wie
Medewerkers met psychische klachten.
Niet deelnemen kunnen
- Medewerkers waarbij aantoonbaar sprake is van dermate psychiatrische klachten of dermate pathologie dat eerstelijnsbegeleiding niet geïndiceerd is.
- Medewerkers met zware verslavingsproblematiek waardoor eerstelijnsbegeleiding niet geïndiceerd is.
Locatie
We bieden onze begeleiding landelijk aan. Dit kan zowel op een van onze 65 locaties maar ook op elke locatie van de werkgever en dus ook (deels) online. Onze psychologen komen graag bij de organisaties over de vloer.
De professional
Bij ons werken uitsluitend psychologen die geloven in en kunnen werken volgens onze individuele, mensgerichte benadering zonder medicalisering.
Alle psychologen zijn Universitair geschoold en hebben allen een intensieve interne opleiding gevolgd van een half jaar voordat ze zelfstandig met cliënten aan de slag mogen. Wij stellen geen lidmaatschappen verplicht aan onze professionals en staan zelf 100% garant voor de kwaliteit.
Terugkoppeling werkgever
Na de intake en elk vervolggesprek is er een schriftelijke of telefonische terugkoppeling. Na afronding van een begeleiding ontvangt de werkgever een eindrapportage. Op organisatieniveau presenteren we de behaalde resultaten en kwalitatieve input/advies minstens eenmaal per jaar in een managementrapportage.