Druk op enter om te zoeken

Budgetcoaching, preventief, intake en advies

Budgetcoaching, preventief, intake en advies

Min. prijs -
Max. prijs -
Body
Body

Als er nog geen sprake is van problematische schulden, dan biedt budgetcoaching uitkomst. Het is bedoeld om de financiële situatie van de medewerker grondig te inventariseren en op basis daarvan advies uit te brengen. In het advies geven we inzicht in een passend vervolg waarmee uw medewerker tot een duurzame oplossing komt. 

 

Met de geordende administratie heeft de werknemer de volgende keuze: 

  • Zelf de schulden oplossen.
  • Aanmelden bij de gemeentelijk schuldhulpverlening.
  • Met toestemming van werkgever het vervolgtraject ingaan.

     
De inhoud

Er zijn twee vormen van interventies:

1. Preventieve coaching

De budgetcoach ondersteunt de medewerker bij vragen rondom zijn financiële situatie. Dit kan bijvoorbeeld zijn: hoe regel ik mijn toeslagen, waar moet ik zijn voor het aanvragen van een WW uitkering. Wanneer tijdens het gesprek blijkt dat de medewerker behoefte heeft aan intensievere zorg, dan stellen wij de opdrachtgever voor om budgetcoaching (intake en advies) in te zetten.  

2. Intake en Advies

Inzicht

Door inventarisatie ontstaat er een helder beeld van de huidige financiële situatie. Ook wordt onderzocht welke factoren invloed hebben (gehad) op de huidige situatie. 

Opstellen – Onderzoek en Advies 

Nadat er een helder beeld is van de huidige financiële situatie stellen we een advies op dat we aanbieden aan werknemer en werkgever. Dit wordt meestal binnen 1 maand aangeleverd bij de  opdrachtgever. In het advies geven we inzicht in een passend vervolg om tot een duurzame oplossing te komen. 

Het advies vormt de basis voor een vervolg die aansluit bij de persoonlijke situatie. Na instemming door werkgever gaan we over tot uitvoering van het advies. Het uitvoeren van het plan van aanpak is maatwerk (offerte).

Resultaat intake 

Met de geordende administratie heeft de werknemer de volgende keuze: 

  • Zelf de schulden oplossen.
  • Aanmelden bij de gemeentelijk schuldhulpverlening.
  • Met toestemming van werkgever het vervolgtraject ingaan.
Voor wie

Medewerkers met (dreigende) financiële problemen.

Locatie

Landelijke dekking. Gesprekken vinden plaats op Gimd locatie. Ook is het (tegen meerprijs) mogelijk om gesprekken op werkgeverslocatie af te nemen. 

De professional

Gimd heeft 120 professionals in loondienst. 

Terugkoppeling werkgever

De schuldhulpverlener inventariseert eerst de huidige financiële situatie en brengt dit nauwkeurig in beeld. Na deze fase maakt hij of zij een plan van aanpak om tot duurzame oplossingen te komen. Dit plan van aanpak bieden we binnen 1 maand aan aan de werkgever. Na akkoord kunnen we starten met de uitvoering van het plan van aanpak. De uitvoering is maatwerk, hiervoor brengen we eerst een offerte uit.